Tutorial ll2Cpp Dump + Modding

Then try a different one.
If game ends up being to difficult, try an easier one.

You see tutorials, and in the tutorial you can mod a game within 15 minutes or less.
When you do it yourself, you could spend hours trying to get just a single feature.

Thanks for your advice!
I'm searching mod game ilc2pp video more but not much on youtube :face14:
 
Can anyone help a learning modder? I'm using Il2CppDumperGUI 1.5.1 which gives me all the appropriate files (dump.cs file, directory of DummyDLLs, etc) but when I try to open the Assembly-CSharp.dll file in DnSpy v6.1.8 all I get is what's showing in the attached image. I've also tried with Perfare's command line version and get the same thing. What am I doing wrong that I'm not getting a full list of all structures in the Assembly-CSharp.dll? Any assistance is greatly appreciated!
 

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I have a question.
I went through the tutorial step by step. When I replace the file libil2cpp.so application (apk) does not want to install. I swapped the file libil2cpp.so without changing anything in it and the same . Any tips?
 
I have a question.
I went through the tutorial step by step. When I replace the file libil2cpp.so application (apk) does not want to install. I swapped the file libil2cpp.so without changing anything in it and the same . Any tips?
After watching many tutorials on site, I also tried to mod same games shown in tutorials, did the exact same things
Dumping, opening dump file in notepad, edited same line of codes and same values /offsets, compiled and signed my mod by easyapk tool. But all 3/4 games i modded are not installing in my phone after modification (note i uninstalled original and restarted phone then tried to install ). Do anyone can help with this
 
I tried modding apps with this tutorial. On Archero it worked, changing attack speed worked. But now I tried another FPS game, there is a function called ApplyDamage and parameter as float. How would I change the float value with HxD?
 
Can I get some help if anyone has the time for it? I'm trying to edit the player level in this game, Grand War: Rome ( Grand War: Rome Strategy Games - Apps on Google Play)

I was able to get a dump, and just going off of tutorials, I search for "PlayerLevel" in the dump.cs, and I get:

Offset: 0x8B051C public static int getPlayerLevel()

I go to the offset in the libil2cpp.so and now I'm just kinda stuck. I don't know how many bytes or what I should be translating into hex code to make the adjustments I wanna make. My level in the game is 27 which if the converters online are correct is 1B, yet there's nothing like that in the vicinity of the offset. So am I missing another pointer, is there another "Player Level"-like string to search for, am I incorrect in using Decimal to Hex as a conversion and convert Hex to another value that I can input it for?
 
Alles klar, hab es soweit geschafft, es auf dump zu kriegen, aufmachen etc. hat auch alles super geklappt.
Jetzt muss ich nur noch wissen, auf was ich am besten achten sollte, wenn es darum geht es zu ändern, würd gerne Items verdoppeln, gebe es für sowas auch ein tutorial?
 
Alles klar, hab es soweit geschafft, es auf dump zu kriegen, aufmachen etc. hat auch alles super geklappt.
Jetzt muss ich nur noch wissen, auf was ich am besten achten sollte, wenn es darum geht es zu ändern, würd gerne Items verdoppeln, gebe es für sowas auch ein tutorial?
Das kann dir wirklich niemand so genau sagen. Der Prozess des moddens ist 100% "trial & error" und zwar IMMER, egal ob du gerade erst mit modden anfängst oder langjähriger pro bist. Das einzige was sich verändert ist deine Sammlung von Keywords.
Denk beispielsweise mal daran den Schaden zu modden. Viele denken da nur an sowas wie "get_damage", aber da wären alternativen wie:
  • handleDamage
  • handleAction
  • enemyDefense
  • enemyHealth
  • attack
  • calculateDamage
  • u.s.w.
welche nur synonyme für die exakt gleiche Funktionalität sind. Es kommt also nur darauf an, was dir alles für die gleiche Funktion in den Kopf kommt.
Natürlich gibt es auch manche Mod Features die etwas mehr abverlangen als nur eine Methode zu modden, aber auch die haben 1000 Wege zum gleichen Ziel.
Für Duping selbst würde mir jetzt nicht direkt etwas einfallen, außer beispielsweise du moddest ein Game in dem es die Möglichkeit gibt, Items zu craften. In dem Falle könntest du versuchen, die Craftmethode so zu modden, dass du das doppelte oder mehr vom Endprodukt bekommst, oder dass das Craften nichts kostet.
Oder Beispielsweise du kannst die Items die du in deinem Inventar hast verkaufen, dann versuch die Methode zu verkaufen zu finden und anstatt das Item aus deinem Inventar zu entfernen bzw. abzuziehen fügst du eines hinzu.
Es gibt zu viele Möglichkeiten alsd das irgendwer dir eine Methode genau für dein Spiel nennnen könnte.
 
Das kann dir wirklich niemand so genau sagen. Der Prozess des moddens ist 100% "trial & error" und zwar IMMER, egal ob du gerade erst mit modden anfängst oder langjähriger pro bist. Das einzige was sich verändert ist deine Sammlung von Keywords.
Denk beispielsweise mal daran den Schaden zu modden. Viele denken da nur an sowas wie "get_damage", aber da wären alternativen wie:
  • handleDamage
  • handleAction
  • enemyDefense
  • enemyHealth
  • attack
  • calculateDamage
  • u.s.w.
welche nur synonyme für die exakt gleiche Funktionalität sind. Es kommt also nur darauf an, was dir alles für die gleiche Funktion in den Kopf kommt.
Natürlich gibt es auch manche Mod Features die etwas mehr abverlangen als nur eine Methode zu modden, aber auch die haben 1000 Wege zum gleichen Ziel.
Für Duping selbst würde mir jetzt nicht direkt etwas einfallen, außer beispielsweise du moddest ein Game in dem es die Möglichkeit gibt, Items zu craften. In dem Falle könntest du versuchen, die Craftmethode so zu modden, dass du das doppelte oder mehr vom Endprodukt bekommst, oder dass das Craften nichts kostet.
Oder Beispielsweise du kannst die Items die du in deinem Inventar hast verkaufen, dann versuch die Methode zu verkaufen zu finden und anstatt das Item aus deinem Inventar zu entfernen bzw. abzuziehen fügst du eines hinzu.
Es gibt zu viele Möglichkeiten alsd das irgendwer dir eine Methode genau für dein Spiel nennnen könnte.

Ahh, okay. Hab es soweit verstanden. Also darf ich sozusagen rum probieren und schauen, was genau das richtige sein könne.
 
Okay, habe es doch geschafft.
Wusste vorher nicht das ist strg+G und strg+B nutzen sollte, schaue die Videos meistens ohne Ton.
Aufjedenfall, hab ich es hinbekommen, im Game die Diamanten zu ändern aber leider, kann ich noch nichts kaufen, das es wirklich abgezogen wird.
Bin trotzdem froh, das es geklappt hat :D Muss es nur noch hinbekommen, dass ich mich auch in Google oder Facebook anmelden kann.
Werde trotzdem weiter versuchen und schauen, was ich noch verändert bekomme, damit das auch klappt mit dem Kaufen.
 
firstly, thanks for the tutorial, secondly, only a blind person wouldn’t notice - you guys have angelic patience, answering the same questions over and over again, even understanding that the reason is human laziness and the desire for everything to be hacked with a click :)
 
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kingtrauma ll2cpp modding ll2cppdump platinmods
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